Klantcontact

 

Leuk of last?

 

‘Ik zou een goede klantcontactmedewerker zijn als onze klanten maar niet zo lastig deden.’ Als u dit in uw organisatie hoort, is het opletten geblazen. Klanten kunnen in onze beleving ingewikkeld doen. Maar alleen dan als wij niet over het vermogen beschikken onze klanten op een juiste manier te horen en hun taal te spreken.

 

U kunt me natuurlijk inhuren om al uw klanten te trainen in het verbeteren van hun communicatievaardigheden. Dat kan. Dat wordt wel een kostbare en tijdrovende zaak. Minder kostbaar, niet minder waardevol en zeker minder tijdrovend, is mij inzetten om uw medewerkers te helpen anders naar uw klanten te kijken. Als je goed ziet, goed hoort, de juiste beleving daarbij hebt, is de juiste taal snel geleerd. Dan blijken onze klanten ineens behoorlijk minder lastig te zijn dan we aanvankelijk dachten.

 

Iedere organisatie bestaat bij de gratie van zijn klanten. Dus het is van levensbelang om ze goed te verstaan.